terug naar home

Hoe betrekken we onze medewerkers bij onze merkidentiteit?

Medewerkers brengen je merk tot leven en zijn belangrijke ambassadeurs! Daarom is het belangrijk om hen te betrekken bij het ontwikkelen of aanscherpen van de merkidentiteit. Maar hoe doe je dat?

Probleemstelling
Bedrijven vinden het vaak lastig om medewerkers te betrekken bij de merkidentiteit. Vooral grote bedrijven worstelen vaak met het verankeren van merkwaarden in de organisatie. Ze investeren veel in internal branding. Van merkboeken en waardensessies tot complete interne campagnes. Wij kunnen daar prima bij helpen. Maar liever spannen we het paard vóór de wagen…

Onze visie
Je kunt waarden wel communiceren en stimuleren, maar niet opleggen. Alleen als de merkidentiteit en de bedrijfscultuur worden gedreven door dezelfde waarden, zullen ze elkaar echt versterken.

Onze oplossing
Wij draaien het om en kijken (liefst al tijdens de merkontwikkeling) naar de waarden die medewerkers van nature hebben. Zo weet je precies in hoeverre de beoogde merkwaarden overeenkomen met individuele waarden en hoe je die kunt inzetten. En op welke waarden je nog moet focussen bij interne communicatie en het werven van nieuwe medewerkers.

Onze aanpak
Wij werken hiervoor nauw samen met HR-specialist HeyJij. Zij hebben een unieke methode voor het zichtbaar maken, benutten en ontplooien van individuele waarden en kwaliteiten. Deze koppelen wij op onze beurt aan de merkwaarden. Zo laten wij zien wat de haalbaarheid en potentie is van de beoogde merkidentiteit, wat keuzes en consequenties zijn én hoe je mens + merk met elkaar kunt verbinden.

Wat levert het op?
Je benut de volle potentie van je medewerkers en van je merkidentiteit. Want mensen maken je merk!

+ Je weet hoe de merkidentiteit en de bedrijfscultuur zich tot elkaar verhouden en hoe je daar op kunt inspelen
+ Je kunt interne communicatie gericht insteken: minder kosten, meer impact
+ Je weet welke medewerkers gedreven worden door dezelfde (merk)waarden en daardoor goede (externe én interne) ambassadeurs zijn
+ Je weet op welke waarden je moet focussen bij arbeids­markt­communicatie en employer branding
+ Je kunt medewerkers op merkwaarden selecteren, aansturen, ontwikkelen en beoordelen
+ Je werkt aan duurzame inzetbaarheid en weet medewerkers te binden aan je bedrijf

Meer weten?
Neem gerust contact met ons op. Of kijk op www.heyjij.nl hoe je uit je organisatie kunt halen wat er al in zit!

Voor wie we dit doen

vragen waarbij wij kunnen helpen

thomas+broman

Cornelis Koningstraat 3a,
6862 CK Oosterbeek

Telefoon
06 - 21 26 35 54 (Paul Thomas)
06 - 30 23 94 83 (Saskia Broman)

E-mailadres info@thomasenbroman.nl