Wat kunnen onze medewerkers voor ons merk betekenen?

home

Mensen maken je merk! Ze brengen het merk tot leven en bepalen of de merkbelofte wordt waargemaakt. Medewerkers zijn ook belangrijke ambassadeurs bij personeelswerving. Maar hoe zet je ze in voor je merk?

Probleem

Veel bedrijven weten niet hoe ze hun medewerkers kunnen betrekken bij de merkidentiteit en slaan die stap daarom over. Andere bedrijven investeren juist veel in internal branding – van waardensessies tot complete interne campagnes – maar vaak zonder het gewenste resultaat.

Onze visie

Je kunt waarden wel communiceren en stimuleren, maar niet opleggen. Alleen als de merkidentiteit en de bedrijfscultuur worden gedreven door dezelfde waarden, zullen ze elkaar echt versterken. Daarom kijken wij liever naar de waarden die mensen van nature hebben.

Onze aanpak

Eerst onderzoeken we samen met onze partner HeyJij, specialist in persoonlijke profielen, wat de individuele waarden van medewerkers zijn.Vervolgens laten we zien hoe deze aansluiten op de gewenste merkidentiteit, wat keuzes en consequenties zijn, welke medewerkers een sleutelrol kunnen vervullen bij de merkactivatie en op welke manier. Ook geven we aan hoe je interne communicatie gericht kunt inzetten op basis van deze kennis: minder kosten, meer impact.Daarnaast vertalen wij de merkidentiteit naar arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, zodat nieuwe medewerkers worden aangetrokken die de beoogde merkwaarden al van nature hebben.In samenwerking met HeyJij kun je medewerkers zelfs op merkwaarden selecteren, aansturen, ontwikkelen en beoordelen. Zo benut je de volle potentie van je merkidentiteit én je medewerkers.

Meer weten?

Bel of mail voor een vrijblijvend adviesgesprek. Of kijk op www.heyjij.nl hoe je uit je organisatie kunt halen wat er al in zit.


No items found.
Voor wie we dit doen

Blog

Produlab Pharma

Ontwikkelen van een merkidentiteit voor Produlab Pharma

lees meer

We hebben moeite om uitvoering te geven aan onze merkidentiteit. Hoe lossen we dat op?

Soms heb je alle elementen voor een sterke merkidentiteit in handen en tóch kun je er in de praktijk niet goed mee uit de voeten. Vaak liggen de verschillende puzzelstukjes dan nog niet op hun plek…

lees meer

Hoe kan ik als investeerder de potentie van een bedrijf benutten?

Met jouw kapitaalinjectie kan een bedrijf nieuwe stappen zetten. Maar in welke richting? En hoe kun je er als investeerder voor zorgen dat de potentie van het bedrijf optimaal wordt benut?

lees meer

Hoe introduceer je een bestaand product in een nieuw marktsegment?

Vaak sluit de merkuitstraling van een bestaand product niet aan op de doelgroep of het concurrentieveld van een nieuw marktsegment. Hoe los je dat op?

lees meer

Qii

Ontwikkelen van een merkidentiteit voor een startup

lees meer

Audi Magazine

Concept en design van Audi Magazine Belgie

lees meer

Saxion Hogescholen

Structuur aanbrengen in de merkidentiteit van Saxion Hogescholen

lees meer

Wat kunnen onze medewerkers voor ons merk betekenen?

Mensen maken je merk! Ze brengen het merk tot leven en bepalen of de merkbelofte wordt waargemaakt. Medewerkers zijn ook belangrijke ambassadeurs bij personeelswerving. Maar hoe zet je ze in voor je merk?

lees meer

Bredabest

Ontwikkelen van een Corporate Identity voor Bredabest

lees meer

Wat als de internationale merkidentiteit niet aansluit op de Nederlandse markt?

Het is een misvatting dat je je niet bezig hoeft te houden met merkidentiteit als die internationaal is bepaald. Juist dan kan een merktraject helpen om aansluiting te vinden op de nationale markt.

lees meer

Hoe kunnen we onze startup effectief presenteren aan investeerders en klanten?

Bij een startup zijn veel dingen nog niet tastbaar of bewezen succesvol. Je hebt een goed verhaal nodig om investeerders en potentiële klanten te overtuigen. Een merkidentiteit kan daarbij helpen.

lees meer

Tegua

Marktstrategie, merkontwikkeling en packaging voor een nieuw merk pindakaas.

lees meer

meer weten?

Wil je weten wat een heldere merkidentiteit kan oplossen voor jouw bedrijf of organisatie?
Bel voor een vrijblijvende kennismaking of vraag naar onze GRATIS ANALYSE.

thomas+broman

Cornelis Koningstraat 3a,
6862 CK Oosterbeek

Telefoon
06 - 21 26 35 54 (Paul Thomas)
06 - 30 23 94 83 (Saskia Broman)

E-mailadres info@thomasenbroman.nl