Veel bedrijven weten niet hoe ze hun medewerkers kunnen betrekken bij de merkidentiteit en slaan die stap daarom over. Andere bedrijven investeren juist veel in internal branding – van waardensessies tot complete interne campagnes – maar vaak zonder het gewenste resultaat.
Je kunt waarden wel communiceren en stimuleren, maar niet opleggen. Alleen als de merkidentiteit en de bedrijfscultuur worden gedreven door dezelfde waarden, zullen ze elkaar echt versterken. Daarom kijken wij liever naar de waarden die mensen van nature hebben.
Eerst onderzoeken we samen met onze partner HeyJij, specialist in persoonlijke profielen, wat de individuele waarden van medewerkers zijn.Vervolgens laten we zien hoe deze aansluiten op de gewenste merkidentiteit, wat keuzes en consequenties zijn, welke medewerkers een sleutelrol kunnen vervullen bij de merkactivatie en op welke manier. Ook geven we aan hoe je interne communicatie gericht kunt inzetten op basis van deze kennis: minder kosten, meer impact.Daarnaast vertalen wij de merkidentiteit naar arbeidsmarktcommunicatie en employer branding, zodat nieuwe medewerkers worden aangetrokken die de beoogde merkwaarden al van nature hebben.In samenwerking met HeyJij kun je medewerkers zelfs op merkwaarden selecteren, aansturen, ontwikkelen en beoordelen. Zo benut je de volle potentie van je merkidentiteit én je medewerkers.
Bel of mail voor een vrijblijvend adviesgesprek. Of kijk op www.heyjij.nl hoe je uit je organisatie kunt halen wat er al in zit.
Technologische innovatie zal onze toekomst ingrijpend en onvoorstelbaar veranderen. Met grote gevolgen voor mens en maatschappij. Hogeschool Saxion wil mensen klaarstomen voor deze nieuwe wereld. Een ambitie waar wij graag aan bijdragen.
lees meerBredabest verwerkt pinda’s en noten van natuurlijke grondstof tot kwaliteitsproducten, in opdracht van wereldberoemde foodmerken en supermarktketens. Dit bedrijf laat zien hoe je na 20 jaar succes nóg succesvoller kunt worden door het tastbaar maken en consequent toepassen van de merkidentiteit.
lees meerSoms heb je alle elementen voor een sterke merkidentiteit in handen en tóch kun je er in de praktijk niet goed mee uit de voeten. Vaak liggen de verschillende puzzelstukjes dan nog niet op hun plek…
lees meerHet is een misvatting dat je je niet bezig hoeft te houden met merkidentiteit als die internationaal is bepaald. Juist dan kan een merktraject helpen om aansluiting te vinden op de nationale markt.
lees meerVaak sluit de merkuitstraling van een bestaand product niet aan op de doelgroep of het concurrentieveld van een nieuw marktsegment. Hoe los je dat op?
lees meerHoe vertaal je de stijl van CFE naar een aantrekkelijk grafisch concept dat goed weergeeft hoe groot de wereld van CFE is?
lees meerGerenommeerde farmaceutische bedrijven uit de hele wereld vertrouwen op Produlab Pharma voor de productie van hun vloeibare en halfvaste veterinaire medicijnen, omdat ze weten dat zij hun beloften waarmaken. Aan ons de taak om dat tastbaar te maken in alle communicatie, zodat ze de juiste mensen aantrekken om hun ambities te verwezenlijken.
lees meerHoe vertaal je de stijl van CFE naar een aantrekkelijk grafisch concept dat goed weergeeft hoe groot de wereld van CFE is?
lees meerMet jouw kapitaalinjectie kan een bedrijf nieuwe stappen zetten. Maar in welke richting? En hoe kun je er als investeerder voor zorgen dat de potentie van het bedrijf optimaal wordt benut?
lees meerMensen maken je merk! Ze brengen het merk tot leven en bepalen of de merkbelofte wordt waargemaakt. Medewerkers zijn ook belangrijke ambassadeurs bij personeelswerving. Maar hoe zet je ze in voor je merk?
lees meerBij een startup zijn veel dingen nog niet tastbaar of bewezen succesvol. Je hebt een goed verhaal nodig om investeerders en potentiële klanten te overtuigen. Een merkidentiteit kan daarbij helpen.
lees meerConcept en design van Audi Magazine België, in samenwerking met Headline Publishing. Via deze weg wil Audi klanten aan zich binden. Wij hebben geholpen met het concept, lay-out en creatieve directie. Zowel in print als digitaal.
lees meer