Hoe introduceer je een bestaand product in een nieuw marktsegment?

home

Vaak sluit de merkuitstraling van een bestaand product niet aan op de doelgroep of het concurrentieveld van een nieuw marktsegment. Hoe los je dat op?

Probleem

Je wilt nieuwe markten aanboren, maar het bestaande productmerk sluit niet aan op deze doelgroepen of onderscheidt zich niet op de juiste manier van concurrerende merken. Maar het ontwikkelen en onderhouden van meerdere productmerken kost veel geld en kan leiden tot een wirwar van verschillende merken.

Onze visie

Wie je ook wilt bereiken, mensen willen tegenwoordig weten wie je bent als bedrijf en waar je voor staat. Een heldere merkidentiteit van het bedrijf zien wij dan ook als het vertrekpunt voor merken op productniveau. Deze werkwijze bespaart tijd en geld bij de ontwikkeling van verschillende productmerken én zorgt automatisch voor samenhang.

Onze oplossing

Door eerst te scherp te krijgen en tastbaar te maken wat de identiteit van het bedrijf is, krijg je automatisch zicht op de basiswaarden voor de productenmerken. Het is dan alleen nog een kwestie van de juiste accenten leggen om af te stemmen op verschillende markten. Zo zijn intrinsieke productkenmerken over het algemeen belangrijk op de zakelijke markt en spelen voor consumenten emotie en merkbeleving een grotere rol bij de merkvoorkeur. Maar ook binnen die markten kunnen de behoeften en ‘triggers’ per doelgroep verschillen. Door de merkidentiteit van het bedrijf als uitgangspunt te nemen kun je daar heel gericht op afstemmen zonder dat een versnipperd beeld ontstaat omdat de basis overeenkomt. Zo kunnen verschillende merken elkaar juist versterken. Want die zakelijke klant is natuurlijk ook gewoon consument.

Meer weten?

Bel of mail voor een vrijblijvend adviesgesprek. Dan vertellen we graag wat deze aanpak nog meer kan opleveren.

No items found.
Voor wie we dit doen

Blog

Produlab Pharma

Gerenommeerde farmaceutische bedrijven uit de hele wereld vertrouwen op Produlab Pharma voor de productie van hun vloeibare en halfvaste veterinaire medicijnen, omdat ze weten dat zij hun beloften waarmaken. Aan ons de taak om dat tastbaar te maken in alle communicatie, zodat ze de juiste mensen aantrekken om hun ambities te verwezenlijken.

lees meer

Bredabest

Bredabest verwerkt pinda’s en noten van natuurlijke grondstof tot kwaliteitsproducten, in opdracht van wereldberoemde foodmerken en supermarktketens. Dit bedrijf laat zien hoe je na 20 jaar succes nóg succesvoller kunt worden door het tastbaar maken en consequent toepassen van de merkidentiteit.

lees meer

Saxion Hogescholen

Technologische innovatie zal onze toekomst ingrijpend en onvoorstelbaar veranderen. Met grote gevolgen voor mens en maatschappij. Hogeschool Saxion wil mensen klaarstomen voor deze nieuwe wereld. Een ambitie waar wij graag aan bijdragen.

lees meer

Wat kunnen onze medewerkers voor ons merk betekenen?

Mensen maken je merk! Ze brengen het merk tot leven en bepalen of de merkbelofte wordt waargemaakt. Medewerkers zijn ook belangrijke ambassadeurs bij personeelswerving. Maar hoe zet je ze in voor je merk?

lees meer

Tegua

Hoe kun je de natuurlijke benefits van pindakaas benutten en verrijken, afgestemd op verschillende doelgroepen? En hoe laat je als pindaverwerker aan internationale opdrachtgevers zien wat de potentie is van deze 'superfood'? Door zelf een productmerk te lanceren!

lees meer

Hoe kunnen we onze startup effectief presenteren aan investeerders en klanten?

Bij een startup zijn veel dingen nog niet tastbaar of bewezen succesvol. Je hebt een goed verhaal nodig om investeerders en potentiële klanten te overtuigen. Een merkidentiteit kan daarbij helpen.

lees meer

Qii

Qii is de sleutel naar de verhuurmarkt voor NVM-makelaars en dienstverleners in de vastgoedbranche. Hoe positioneer je een startup die tegen de stroom in zwemt door de behoeften van huurders en verhuurders centraal te stellen?

lees meer

Wat als de internationale merkidentiteit niet aansluit op de Nederlandse markt?

Het is een misvatting dat je je niet bezig hoeft te houden met merkidentiteit als die internationaal is bepaald. Juist dan kan een merktraject helpen om aansluiting te vinden op de nationale markt.

lees meer

Audi Magazine

Concept en design van Audi Magazine Belgie, in samenwerking met Headline Publishing. Via deze weg wil Audi klanten aan zich binden. Wij hebben geholpen met het concept, lay-out en creatieve directie. Zowel in print als digitaal.

lees meer

We hebben moeite om uitvoering te geven aan onze merkidentiteit. Hoe lossen we dat op?

Soms heb je alle elementen voor een sterke merkidentiteit in handen en tóch kun je er in de praktijk niet goed mee uit de voeten. Vaak liggen de verschillende puzzelstukjes dan nog niet op hun plek…

lees meer

Hoe kan ik als investeerder de potentie van een bedrijf benutten?

Met jouw kapitaalinjectie kan een bedrijf nieuwe stappen zetten. Maar in welke richting? En hoe kun je er als investeerder voor zorgen dat de potentie van het bedrijf optimaal wordt benut?

lees meer

Hoe introduceer je een bestaand product in een nieuw marktsegment?

Vaak sluit de merkuitstraling van een bestaand product niet aan op de doelgroep of het concurrentieveld van een nieuw marktsegment. Hoe los je dat op?

lees meer

meer weten?

Wil je weten wat een heldere merkidentiteit kan oplossen voor jouw bedrijf of organisatie?
Bel voor een vrijblijvende kennismaking of vraag naar onze GRATIS ANALYSE.

thomas+broman

Cornelis Koningstraat 3a,
6862 CK Oosterbeek

Telefoon
06 - 21 26 35 54 (Paul Thomas)
06 - 30 23 94 83 (Saskia Broman)

E-mailadres info@thomasenbroman.nl