Je wilt nieuwe markten aanboren, maar het bestaande productmerk sluit niet aan op deze doelgroepen of onderscheidt zich niet op de juiste manier van concurrerende merken. Maar het ontwikkelen en onderhouden van meerdere productmerken kost veel geld en kan leiden tot een wirwar van verschillende merken.
Wie je ook wilt bereiken, mensen willen tegenwoordig weten wie je bent als bedrijf en waar je voor staat. Een heldere merkidentiteit van het bedrijf zien wij dan ook als het vertrekpunt voor merken op productniveau. Deze werkwijze bespaart tijd en geld bij de ontwikkeling van verschillende productmerken én zorgt automatisch voor samenhang.
Door eerst te scherp te krijgen en tastbaar te maken wat de identiteit van het bedrijf is, krijg je automatisch zicht op de basiswaarden voor de productenmerken. Het is dan alleen nog een kwestie van de juiste accenten leggen om af te stemmen op verschillende markten. Zo zijn intrinsieke productkenmerken over het algemeen belangrijk op de zakelijke markt en spelen voor consumenten emotie en merkbeleving een grotere rol bij de merkvoorkeur. Maar ook binnen die markten kunnen de behoeften en ‘triggers’ per doelgroep verschillen. Door de merkidentiteit van het bedrijf als uitgangspunt te nemen kun je daar heel gericht op afstemmen zonder dat een versnipperd beeld ontstaat omdat de basis overeenkomt. Zo kunnen verschillende merken elkaar juist versterken. Want die zakelijke klant is natuurlijk ook gewoon consument.
Bel of mail voor een vrijblijvend adviesgesprek. Dan vertellen we graag wat deze aanpak nog meer kan opleveren.
Gerenommeerde farmaceutische bedrijven uit de hele wereld vertrouwen op Produlab Pharma voor de productie van hun vloeibare en halfvaste veterinaire medicijnen, omdat ze weten dat zij hun beloften waarmaken. Aan ons de taak om dat tastbaar te maken in alle communicatie, zodat ze de juiste mensen aantrekken om hun ambities te verwezenlijken.
lees meerConcept en design van Audi Magazine België, in samenwerking met Headline Publishing. Via deze weg wil Audi klanten aan zich binden. Wij hebben geholpen met het concept, lay-out en creatieve directie. Zowel in print als digitaal.
lees meerHet is een misvatting dat je je niet bezig hoeft te houden met merkidentiteit als die internationaal is bepaald. Juist dan kan een merktraject helpen om aansluiting te vinden op de nationale markt.
lees meerVaak sluit de merkuitstraling van een bestaand product niet aan op de doelgroep of het concurrentieveld van een nieuw marktsegment. Hoe los je dat op?
lees meerTechnologische innovatie zal onze toekomst ingrijpend en onvoorstelbaar veranderen. Met grote gevolgen voor mens en maatschappij. Hogeschool Saxion wil mensen klaarstomen voor deze nieuwe wereld. Een ambitie waar wij graag aan bijdragen.
lees meerMensen maken je merk! Ze brengen het merk tot leven en bepalen of de merkbelofte wordt waargemaakt. Medewerkers zijn ook belangrijke ambassadeurs bij personeelswerving. Maar hoe zet je ze in voor je merk?
lees meerSoms heb je alle elementen voor een sterke merkidentiteit in handen en tóch kun je er in de praktijk niet goed mee uit de voeten. Vaak liggen de verschillende puzzelstukjes dan nog niet op hun plek…
lees meerHoe vertaal je de stijl van CFE naar een aantrekkelijk grafisch concept dat goed weergeeft hoe groot de wereld van CFE is?
lees meerHoe vertaal je de stijl van CFE naar een aantrekkelijk grafisch concept dat goed weergeeft hoe groot de wereld van CFE is?
lees meerBredabest verwerkt pinda’s en noten van natuurlijke grondstof tot kwaliteitsproducten, in opdracht van wereldberoemde foodmerken en supermarktketens. Dit bedrijf laat zien hoe je na 20 jaar succes nóg succesvoller kunt worden door het tastbaar maken en consequent toepassen van de merkidentiteit.
lees meerBij een startup zijn veel dingen nog niet tastbaar of bewezen succesvol. Je hebt een goed verhaal nodig om investeerders en potentiële klanten te overtuigen. Een merkidentiteit kan daarbij helpen.
lees meerMet jouw kapitaalinjectie kan een bedrijf nieuwe stappen zetten. Maar in welke richting? En hoe kun je er als investeerder voor zorgen dat de potentie van het bedrijf optimaal wordt benut?
lees meer